Religions lektion

Publicerad 2013-12-03 11:12:16 i Vardag,

Sitter och har religion i skolan, vi har börjat jobba med etik och moral, vilket är sjukt intressant. Men jag är så trött och orkar inte fokusera på skärmen längre på datan, blir seg i huvudet och ögonen kan inte fokusera. Inte för att jag ser dåligt det gör jag, men borde verkligen boka tid hos optikern och kolla ifall jag behöver nå glasögon som hjälper mina ögon lite att orka. Hade glasögon när jag var liten för att läsa, titta på tv och sitta med datan vid men det problemet växte bort men eftersom jag sitter vid en skärm hela tiden i skolan så börjar det komma fram, märker även av det när jag kör bil vilket inte är bra, så får ta tag i det helt enkelt.
 
 
 
googel bild.

Kommentarer

Postat av: jonas

Publicerad 2013-12-03 11:21:12

Är inte etik och moral ämnen inom samhälle? kanske annorlunda för er :S

Svar: Jo men vi jobbar med etiska och moraliska "lagar och regler" inom olika religioner och hur religion ser på det :) Etik och moral får man in både i religion, samhäll och psykologi eftersom det påverkar alla delar :)
Louise

Postat av: Jonas

Publicerad 2013-12-03 20:03:20

Ah, jag förstår =) Tack för sammanfattningen ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Louise

Namn: Louise Bergh Ålder: 18 Bor: Utanför Uppsala Gymnasie/utbildning : GUC, estet media- Digitalt skapande Jobb: Butiksbiträde Gillar: Katter (massor) smink, piggelin, piercing, tatueringar, gamla saker, vampyrer, skräpmat, frukt, färg och snyggt hår.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela