Att ändra dåliga vanor

Publicerad 2013-11-21 15:25:17 i Vardag,

När jag var liten misskötte jag mina tänder så in i helvete, jag var tvungen att dra ut två tänder för att dem var så förstörda, mjölktänderna såklart. Jag skämdes över mina tänder och hur jag skötte dem och väntade in i det sista med att berätta för mamma och pappa att jag hade tandvärk. När jag tappade mina framtänder, i övre gommen, fick jag ju såklart nya, jätte stora och kände mig som en kanin, det fanns stunder på träslöjden jag ville ta en rasp och raspa ner dem, fy fan nu när jag tänker på det och alltid så sa min tandläkare att jag misskötte tänderna och att dem var si och så.
 
Nu därimot får jag lite glimten i ögat skäll för att jag översköter dem, efter att bara ha fått klagomål så har jag de 5 senaste åren fått bättre och bättre feedback. Dem två senaste gångerna har varit superb. Idag garanterade min tandläkare när jag var på undersökning att jag nog aldrig kommer få ett hål, ända gången jag kommer behöva vård är om jag skulle bita sönder och det är så himla kul att höra! När man gått och mått dåligt över något så tar man tag i det så ger det resultat. Nu har jag växt i min kanintänder rätt hyftsat också så :)
 
 
Har as kasst ljus inne på mitt rum så dem ser gula ut, men det är dem inte det kan jag garantera !

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Louise

Namn: Louise Bergh Ålder: 18 Bor: Utanför Uppsala Gymnasie/utbildning : GUC, estet media- Digitalt skapande Jobb: Butiksbiträde Gillar: Katter (massor) smink, piggelin, piercing, tatueringar, gamla saker, vampyrer, skräpmat, frukt, färg och snyggt hår.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela